torstai 1. joulukuuta 2011

Tunnustus!


Sain tässä tunnustuksen Sirutuulilta Tuulenpesä-blogista, kiitoksia siitä. Aikaa sen saamisesta on muutama kuukausi vierähtänyt mutta en ole unohtanut. Tässä ne 8 tunnustusta tulee - osa kuvienkin muodossa. Katselin nimittäin tässä eräs päivä vanhoja kuvia ja saatte tekin nähdä  kuvia hyvällä fiiliksellä. Niin ja Hyvää joulukuun ensimmäistä päivää.
1. 1973. Minun yksi rakkaimmista lapsuudenaikaisista kuvista on 3v.synttäri-kuva. I wish you were there. Kylläpä minulla pienestä iästä huolimatta oli paljon ystäviä. Meillä oli hauskaa, luulen, mutten muista. :)
 2.
Minulla on lapsuuden ja nuoruuteni ajoiltani tallessa monenlaisia hauskoja juttuja: koulukuvat luokkakuvineen, hirmumäärä kuvia rippileireiltä (niiltä kolmelta vuodelta jolloin toimin isosena, ihanat riparilaiset :) ), ala-asteen muovinen arvostelukirja, peruskoulun ensimmäisen luokan vapaamuotoinen todistus, tehty hakulomake lukioon (joku harjoitteluversio) sekä kouluihin siitä eteenpäin. :)
3. Ihana lapsuuteni on ollut minua vahvistava / yksi kantavista voimista elämäni taipaleella. :). Tärkeimpänä näen  sen tavallisena perhe-elämänä ilman sen kummempia kommervenkkeja. Lapsena sai olla lapsi ja leikkiä. Tämän on minulle eräs pitkänmatkan ammattilainen sanonut eräässä kouluni harjoittelupaikassa. Hän kommentoi sitä, kun 24 vuotiaana koin niin luonnollisena asiana ja suurta onnellisuutta saadessani viettää perhe-elämää pienen tyttäreni kanssa.
4. Seuraavana tulee kuva minä peruskoulun 9:llä. Ihania nuo sen ajan luokkakuvat: siellä sitä hymyiltiin, omina itsenä, ryhmänä, ei suurempia tälläyksiä.  Tämä taitaa olla ensimmäisiä kuvia kun näen itsestäni että hieman on nähty vaivaa kuvausta varten. Aloin näyttämään pikkuhiljaa naiselta.
5.  Lukion penkkareissa pukeuduin vauvaksi. Koristelin itse flanelliyöpaidan rintamukseen ja selän puolelle nallekuvan ompelemalla. Pyjaman alle mahtui hyvin toppatakki.
6.Lopuissa kuvissa olen 17 v. Muistan tuon huoneeni ilmoitustaulun kun niihin laitoin kortteja sun muuta.
7.  Englannissa olin kielikurssilla v.1987 Bournemouth.



8. Tämä muisto on jotenkin jouluinenkin. Olen laulaa luikauttanut laulun kirkon lehteriltä, ihan yksin, tuosta vaan. Tuli tilaisuus - otin sen vastaan. Se on ehkä yksi erikoisista muistoista. Minulla niitä on aika useita.

Sitten tämän tunnustuksen eteenpäin jakamisesta. Aika monilla on tämä jo. Ottakaa ihanat lukijat kellä ei vielä ole ollut - olette kaikki sen ansainneet.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti